Νευρομύθοι

νευρομύθος (neuromyth): εσφαλμένη αντίληψη που δημιουργείται από παρανόηση, από λανθασμένη ανάγνωση ή λανθασμένη αναφορά σε επιστημονικά δεδομένα από τις έρευνες του εγκεφάλου.

Αυτοί είναι οι 7 πιο διαδεδομένοι νευρομύθοι, όπως τους διατύπωσε η έρευνα του Paul Howard-Jones από το πανεπιστήμιο του Bristol, ο οποίος διεξήγαγε έρευνα μεταξύ 938 καθηγητών από 5 χώρες (μεταξύ των οποίων η Ελλάδα):

  1. Κάθε άνθρωπος χρησιμοποιεί μόνο το 10% των δυνατοτήτων / των νευρώνων του εγκεφάλου του.
  2. Κάθε άνθρωπος μαθαίνει καλύτερα όταν λαμβάνει πληροφορίες με συγκεκριμένο τύπο ερεθισμάτων (π.χ. οπτικά, ακουστικά, κιναισθητικά) που του ταιριάζει. (Είναι «οπτικός τύπος», «ακουστικός τύπος» κ.λπ.).
  3. Σύντομες συνεδρίες ασκήσεων συντονισμού μπορούν να βελτιώσουν τη συνεργασία των δύο ημισφαιρίων του εγκεφάλου. Ο σντονισμός έχει να κάνει με τη συνεργασία περιοχών του εγκεφάλου, αλλά όχι απαραίτητα των δύο ημισφαιρίων.
  4. Διαφορές στην κυριαρχία των ημισφαιρίων του εγκεφάλου μπορούν να εξηγήσουν διαφορές στον τρόπο που μαθαίνουν οι άνθρωποι.
  5. Η κατανάλωση ζάχαρης επιδρά αρνητικά στη συγκέντρωση των παιδιών (π.χ. στην τάξη).
  6. Αν κάποιος δεν πίνει τουλάχιστον 6-8 ποτήρια νερό την ημέρα, ο εγκέφαλός του κινδυνεύει να συρρικνωθεί.
  7. Μαθησιακές δυσκολίες που οφείλονται σε αναπτυξιακές διαφορές στη λειτουργία του εγκεφάλου δε μπορούν να ξεπεραστούν με κατάλληλη εκπαίδευση.

Τα αποτελέσματα φανερώνουν ένα σοβαρό πρόβλημα. Σε πολύ μεγάλο ποσοστό, οι καθηγητές πιστεύουν και αναπαράγουν αυτούς τους μύθους στην εκπαίδευση:

neuromyths_among_teachers

Όλόκληρο το άρθρο του Nature εδώ

Κι ένα ενδιαφέρον ανάγνωσμα εδώ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s